Top

ONDERNEMERS

Lees hieronder waarom zij in de rubriek ONDERNEMERS staan.

1.Nilab Yonousi

Motivatie:

Wat Nilab allemaal doet is krachtig en stemt ons gelukkig, want haar boodschap en enthousiasme wat betreft representatie weet zij als geen ander goed over te brengen aan het bedrijfsleven. Zoals Nilab het zelf zegt gaan we alleen ‘kijken naar het nu en vooruitkijken’. In de toekomst zien wij haar in top ‘raden’ en ‘adviescommissies’ en dit alles terwijl ze jonge ondernemers blijft coachen. Doonya ba omeed zenda ast (the world is alive with hope).

 

Founder Yonousi Business Consultancy, ambassadeur en coach bij het Erasmus Centre for Entrepreneurship. Nilab is ook spreker en zakelijk influencer. Naast haar master Digital Business and Innovation runt ze haar eigen onderneming waarmee ze zich bezighoudt met diversiteit en inclusie bij bedrijven. Ze koestert haar Afghaanse roots en richt zich met haar coaching vooral op jonge talenten die worstelen met hun biculturele identiteit.

 

“Verandering is altijd eng en heeft een lange adem nodig, dat maakt het moeilijk. Mensen moeten uit hun comfortzone durven stappen.”

 

 

foto © Ramona Lauw – Lauwplaatjes

2. Faizal-Siddiqui © De Ondernemer.nl

2. Faizal Siddiqui

Motivatie:

Faizal is flexibel en speelde door de coronacrisis snel in op een nieuwe behoefte bij bedrijven. Dit snelle handelen en inzicht maken hem tot een succesvolle ondernemer die het anders durft te doen, die realistisch blijft en hiermee dromen realiseert. Niet om het een of ander Faizal, maar we hopen wel dat we in 2021 grotendeels COVID-19-vrij zijn en dat je weer een succesvolle nieuwe dienst of product hebt.

 

CEO en founder van CruiseReizen.nl, SpaOnline.com en Plannen.nl. Naast ondernemer is Faizal tegenwoordig ook spreker. Faizal richtte zijn bedrijf op na een slechte ervaring bij het boeken van een cruise. Door COVID-19 moest hij een gedwongen switch maken; onlangs richtte hij een platform op waarmee bedrijven hun agendabeheer kunnen koppelen aan verplichte corona-checkgesprekken.

3. Nilofar Feizi en Arash Parsan

3. Nilofar Feizi & Arash Parsan

Motivatie:

De ‘urban sjamaan’ Nilofar en partner Arash hebben een missie om de wereld niet alleen met lekker eten te verrijken, maar ook met persoonlijke ontwikkeling vanuit hun eigen ondernemingen. Met wijsheid en rust bouwen ze samen aan een legacy. De gerechten worden door Nilofars moeder volgens oude recepten en met hart en ziel klaargemaakt: cultural heritage at it’s finest. Veel succes op jullie spirituele reis als entrepreneurs extraordinaire. Namasté.

 

Eigenaren van Afghaans restaurant Mantoe in de Amsterdamse Jordaan. Hiernaast zijn ze beiden als ondernemers bezig met meditatie en coaching. Arash studeerde rechten aan de Vrije Universiteit en is enige tijd als leraar en als jurist werkzaam geweest. Naast het runnen van het restaurant leert hij tegenwoordig mensen mediteren. Nilofar heeft de studies bedrijfskunde en marketing afgerond aan de VU en was voorheen mede-eigenaar van het marketingbedrijf waar ze ooit begon als stagiaire. Ze is ook actief als persoonlijk coach en maakt daarbij o.a. gebruik van plantmedicijnen.

4. Mohamed Semhani © indebuurt.nl

4. Mohammed Semhani

Motivatie:

Toen hij in Nederland kwam viel hem het volgende op: “Nederland staat bekend als land van bloemen en is een handelsnatie. Maar toch zijn er geen bedrijven die parfum maken?” Met zijn ambacht en neus voor geuren maakt hij hier eigenhandig een einde aan. Lekker ruiken en een unieke professional supporten? Ga snel langs in Den Haag, gaan wij ook doen!

 

Parfumeur en eigenaar van Royal Dutch Perfume in Den Haag. Op zijn veertiende mengde hij al zelf parfum in Syrië. Hij leende geld van zijn moeder en opende op zijn negentiende een kleine parfumwinkel. Later werd hij ‘De neus van Latakia’ genoemd in de Syrische kustplaats waar hij twee succesvolle parfumwinkels runde, tot de oorlog er abrupt een eind aan maakte en hij moest vluchten. Mohammed mengt zijn geuren naar unieke wensen van klanten ter plaatse op de toonbank van zijn zaak.

 

foto © indebuurt.nl

5. Chau Nguyen

5. Chau Nguyen

Motivatie:

Allereerst gefeliciteerd met jullie dochter! Chau geeft in haar workshops en sessies concrete voorbeelden van en verschillen tussen branding en marketing. Ook op haar socials deelt ze juweeltjes dus follow this woman! In een wirwar van online ‘brand-experts’ is het een verfrissing om content van Fresh Agency te zien. Keep building!

 

Oprichter van Fresh Agency. Ze adviseert grote en kleine merken bij hun online merkstrategie en runt de blogpagina The Pink Suitcase. Als brand- en socialmediamanager voor een groot merk in de bouwsector merkte ze dat ze de vrijheid miste waarna ze besloot haar baan op te zeggen en een eigen agency te starten. Inmiddels werkt ze samen met grote namen zoals Bacardi, Swiss Sense en Allianz Direct. Ook geeft ze regelmatig presentaties en workshops over branding.

s
Welcome to Booth.

Tincidunt id aliquet risus feugiat, inante metus dictum at tempor usis nans.

d