Top

FASHION FORWARD

Lees hieronder waarom zij in de rubriek FASHION FORWARD het verschil maken.

1.Karim Adduchi

Motivatie:

Karim stond al in de Vogue, Harper’s Bazaar, Le Monde en nu ook in de enige echte jubileumeditie van De Community Top 100. Zijn designs zijn sophisticated en hoe hij de Marokkaanse invloeden in zijn designs verwerkt is simpelweg kunst!

 

Illustrator, kunstenaar en modeontwerper. Karim stond in de ‘Forbes Europe’ en de ‘Forbes Middle East 30 Under 30 list’, won de Amsterdam Culture Business Award en opende de 25e editie van de Amsterdam Fashion Week. Hij heeft met zijn creaties de cover van o.a. Vogue Arabia gesierd, werkt samen met vluchtelingen en is nauw betrokken bij diverse sociale projecten. In het Musée des Arts Décoratifs in Parijs was de tentoonstelling ‘Marche et Démarche. Une histoire de la chaussure’ te zien met werk van Karim en de Syrische houtsnijder Yaser Najjar. Karim werd in 2019 door Fashion Trust Arabia geselecteerd als een van de 25 beste Arabische ontwerpers.

 

“Kleding maken voelt als thuiskomen, omdat het ’t enige is wat ik met mijn ouders gemeen heb. Ik gebruik mijn DNA als uitgangspunt voor de collectie.”

2. Kelly Sue Lampers 2

2. Kelly Sue Lampers

Motivatie:

Kelly Sue en haar designs en projecten staan voor radicale inclusie. Iets wat organisaties en bedrijven mondjesmaat proberen te normaliseren, is voor SUE’s Warriors en vele anderen de dagelijkse realiteit. Het begint met toegankelijkheid en met representatie, wij zien het werk van Kelly Sue niet alleen als baanbrekend maar vooral als noodzakelijk en motiverend.

 

Modeontwerper en oprichter van SUE’s Warriors, een stichting die zich inzet voor een inclusieve mode-industrie. SUE’s Warriors strijdt voor een eerlijker en krachtiger beeld van mensen met een lichamelijke beperking en maakt zich sterk voor meer diversiteit en participatie in mode enmedia om zo een inclusieve samenleving te promoten. Sinds kort heeft Lampers de handen ineengeslagen met Diversity Fashion Week en Diverse Model Agency om samen de modewereld letterlijk en figuurlijk toegankelijker te maken.

3 Mo el Amrani

3. Mo el Amrani

Motivatie:

Full disclosure: wij houden van Mo’s werk en zijn persoonlijkheid. We hebben het genoegen gehad om vanaf onze eerste lancering al met de man te werken en hij verdient het sowieso om in elke Top-lijst te staan als het gaat om de schoonheid van een moment vastleggen met kracht, passie en oog voor detail. Designers en modellen staan graag voor zijn lens, wij ook. Zonder Mo was de cover van dit jaar heel anders geworden en hij is echt veel te bescheiden voor zijn grootse visie. Mo is khatar!

 

Fotograaf en grafisch designer. Mo doet shoots over de hele wereld met als rode draad fashion. Hij fotografeerde o.a. voor Elite Model Look, Amsterdam FashionWeek en H&M Nederland. Hij doet ook reis- en documentairefotografie voor organisaties als Booking.com en de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij studeerde o.a. biomedische wetenschappen, gezondheidswetenschappen en full stack web development.

4. Meryem Slimani en moeder Najat Lekliye

4. Najate Leklye & Meryem Slimani

Motivatie:

Onze moeders hebben ook swag, maar dit is echt next level. Mooi en ontroerend om te zien hoe Meryem en haar moeder inspireren en laten zien dat ouderdom ook voor de eerste generatie migranten niet saai hoeft te zijn. Oh en de campagne die ze voor de Bijenkorf hebben gedaan is echt khatar (gruwelijk). Araki mnawra a Lalla!

 

Stijliconen achter Instagramaccount meryemsfirst. Meryem fotografeert en doet de styling van haar moeder voor het account waarop ze in urban streetwear samen op de foto gaan. Meryem werkt als freelance creative in de cultuursector, Najate is gepensioneerd lerares. De twee zijn internationaal bekend en verschenen o.a. in de Vogue en werken samen met merken als Daily Paper, Nike en Patta.

 

5 Rushemy Botter and Lisi Herrebrugh - © Leon Mark

5. Rushemy Botter & Lisi Herrebrugh

Motivatie:

Partners in het leven en in het atelier: daar houden wij van. Ze gebruiken hun kunstvorm niet alleen om de catwalk van pracht en praal te voorzien maar ook als platform om zaken als milieuvervuiling en racisme aan te kaarten. Smooth like botter…

 

Oprichters modelabel BOTTER en creative directors bij het Franse fashionmerk Nina Ricci. Vanaf de oprichting gebruikt het merk BOTTER hun collecties om problemen in de wereld aan te stippen. De eerste collectie van het modehuis getiteld ‘Fish or Fight’ werd internationaal met positieve reviews ontvangen en zorgde voor diverse awards zoals de Hyères prijs in 2018.

 

foto © Leon Mark

s
Welcome to Booth.

Tincidunt id aliquet risus feugiat, inante metus dictum at tempor usis nans.

d